Chirurgia

W naszym gabinecie wykonujemy:
– ekstrakcję zębów
– hemisekcję korzenia
– resekcję wierzchołka korzenia
– dłutowanie zębów, również zatrzymanych
– plastykę wędzidełka
– usunięcie nadziąślaków i innych zmian.
Część zabiegów chirurgicznych wykonujemy przy użyciu lasera.

Ekstrakcja zębów
Zęby usuwa się z wielu przyczyn:
• Gdy próchnica dotrze w głąb zęba
• Gdy zakażenie zniszczy dużą część zęba lub otaczającej go kości
• Gdy w jamie ustnej nie mieszczą się wszystkie zęby

Przed usunięciem zęba dokładnie sprawdzamy stan zdrowia i uzębienia, a w razie potrzeby wykonujemy odpowiednie badania rentgenowskie. Prześwietlenia umożliwiają uwidocznienie długości, kształtu i położenia zęba oraz otaczającej kości. Na podstawie tych informacji możemy ocenić stopień trudności zabiegu i podjąć decyzję o ewentualnym skierowaniu pacjenta do specjalisty – chirurga szczękowego.

Przed usunięciem zęba jego okolica jest znieczulana za pomocą miejscowego środka znieczulającego, który powoduje „odrętwienie” jamy ustnej w miejscu ekstrakcji. W przypadku prostej ekstrakcji, po znieczuleniu okolicy zęba jest on luzowany za pomocą narzędzia zwanego elewatorem, a następnie usuwany za pomocą kleszczy ekstrakcyjnych.

Po ekstrakcji należy oczekiwać pewnych dolegliwości bólowych i dyskomfortu. W niektórych przypadkach zaleca się lek przeciwbólowy. Ulgę może przynieść przykładanie do twarzy woreczka z lodem na czas do 15 minut. Korzystne jest także picie przez słomkę, ograniczanie dużych wysiłków i unikanie gorących płynów. W normalnych okolicznościach dyskomfort powinien zmniejszyć się w ciągu trzech dni do dwóch tygodni. W przypadku przedłużającego się lub znacznie nasilonego bólu, obrzęku, krwawienia lub gorączki należy niezwłocznie się z nami skontaktować.

Hemisekcja korzenia
W przypadku zębów wielokorzeniowych gdy istnieje konieczność usunięcia jednego z korzeni możemy go usunąć pozostawiając zdrowy korzeń zęba i na jego bazie odbudować koronę protetyczną z jednoczesnym zastosowaniem wkładów koronowo-korzeniowych.

Dłutowanie zęba mądrości
Ten zabieg przeprowadzamy w znieczuleniu miejscowym i jeśli są wskazania – w osłonie antybiotykowej. Polega on na nacięciu błony śluzowej nad zatrzymanym lub częściowo zatrzymanym zębem mądrości, odwarstwieniu płata błony śluzowej. Następnie usuwamy za pomocą specjalnego frezu, pokrywającą ząb blaszkę kostną, usuwamy ząb i zaszywamy ranę.